» راهنمای انتخاب مشاوره حقوقی مناسب کسب و کار شما

راهنمای انتخاب مشاوره حقوقی مناسب کسب و کار شما

اصولا صاحبان کسب و کار به دلیل عدم تسلط بر قوانین حقوقی و یا عدم شناخت مشاور حقوقی مورد اطمینان، از پیگیری مشکلات حقوقی اجتناب می‌کنند. ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد راهنمای انتخاب مشاور حقوقی مناسب صحبت کنیم و در نهایت به این نتیجه برسیم که چگونه می‌توان مشاوری مورد اطمینان و متخصص در حوزه‌ی کسب و کارمان بیابیم.



مشاور حقوقی و وظایف آن

اغلب فارغ‌التحصیلان رشته‌ی حقوق که تمایلی به ورود به بازار کار وکالت یا قضاوت ندارند، ممکن است تصمیم بگیرند که به عنوان مشاوره‌ی حقوقی فعالیت کنند. افرادی که به‌ مشاورین حقوقی مراجعه می‌کنند، می‌توانند شخصیت‌هایی حقیقی و یا حقوقی باشند. همچنین آنچه که از مشاورین حقوقی درخواست می‌شود، اصولا درخواست راهنمایی در خصوص پیش‌نویس قراردادها، امور قراردادها و همچنین موارد دیگری که در حین کار ممکن است برای شرکت به‌وجود آید است. وجود یک مشاور حقوقی در کسب و کار یه قدری اهمیت دارد که در برخی از موارد، قراردادهای حساس فقط با امضا و تائید مشاور حقوقی رسمی شرکت تائید و نهایی می‌شود. در نهایت اگر شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار به مشاوره‌ی حقوقی نیاز داشته باشید، باید در مورد انتخاب مشاور حقوقی مناسب کسب و کار شما اطلاعات لازم را به‌دست آورید.

اما اگر بخواهیم وظیفه‌ی یک مشاور حقوقی را به‌صورت خلاصه ذکر کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره نمائیم:

·      مشاوره در مورد تهیه‌ی متن قراردادهای شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی و همچنین نظارت بر اجرای صحیح و کامل روند عقد قرارداد

·      مشاوره به موسسات، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در مورد برگزاری مناقصات، مزایدات و همچنین ارائه‌ی اطلاعات لازم در این خصوص

·      مشاوره‌های حقوقی به مدیران شرکت‌ها و همچنین کارمندانی که به‌صورت مستقیم با قراردادها و مناقصات درگیر هستند؛ مانند کارشناسان امور قراردادها

نیاز کسب و کارها به مشاوره حقوقی

کسب و کارهای بزرگ با توجه به چالش‌ها و مشکلاتی که ممکن است از نظر حقوقی، کیفری، انتظامی و ... برایشان اتفاق افتد، حتماً نیاز به یک مشاور حقوقی با دانش و سابقه در حوزه‌ی کاری خود دارند. اما کسب و کارهای نوپا و کوچک، ممکن است نیاز به یک مشاور حقوقی نداشته باشند، اما در موارد مهم و تأثیرگذاری که نمونه‌های آن در بالا عنوان گردید، حتماً نیاز به مشاوره‌های حقوقی دارند.

چگونگی راهنمایی مشاور حقوقی در رفع مشکلات حقوقی

مشاور حقوقی به اشکال زیر به رفع مشکلات حقوقی شرکت‌ها کمک می‌کند

·      سریع‌تر شدن روند حل و فصل مشکل: با توجه به اینکه مشاور حقوقی تجربه‌ی بالایی در ماده‌های قانونی و بند و تبصره‌های مربوط به آن دارد، بسیار سریع‌تر از حالت معمول می‌تواند باعث حل و فصل مشکل حقوقی یا دعاوی شرکت شود.

·      کمتر شدن زیان‌های مالی و ضررهای غیرقابل جبران: مشاور حقوقی با روشن‌سازی راهی که در پیش دارید از منظر حقوقی، به شما کمک می‌کند تا زیان‌های مالی و ریسکی که در این راه ایجاد می‌شود، به حداقل برسد.

·      حفظ منافع با اهمیت شرکت با حضور مشاور حقوقی: ریسک از دست رفتن منابع شرکت بسیار کمتر خواهد شد، منافع شرکت بیشتر از گذشته تأمین شده و ریسک به خطر افتادن منابع و منافع نیز به طرز محسوسی کاهش خواهد یافت.

جمع بندی:

ما در این مقاله در مورد راهنمای انتخاب مشاور حقوقی مناسب کسب و کار اطلاعاتی را به شما ارائه کردیم. همچنین با جمع‌بندی مواردی که به آنها پرداخته شد، درخواهیم یافت که وجود مشاور حقوقی در کسب و کارهای متوسط و بزرگ و همچنین استفاده از خدمات مشاوره حقوقی برای کسب و کارهای کوچک، بسیار ضروری است.

منبع : حقوق نیوز


فرم ارسال نظر





  برترین وکیل   |   وکیل در شیراز  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله